Sayfalar

21 Ağustos 2012 Salı

Mis Gibi Peynirli Puf Böreği



Tam da attığım başlıktaki gibi misleeer gibi koktu kızartırken:) Üstelik yapımı da o kadar kolay ki, özellikle kahvaltı sofralarını süsleyecek çok güzel bir börek. Eminim her yiyen de bayılacak:))

Dün eşimle evde otururken aklımıza geldi. Ramazanda eşimin de benim de canım fena halde istemişti oruçluyken. Öyle olunca da kalktım üşenmeden yaptım. Yapması tam yarım saatimi aldı. Tabi ben sadece iki kişi olduğumuz için az bir hamur yoğurdum.

Daha önce benim verdiğim tarifleri okuduysanız, pek ölçü kullanmadığımı biliyorsunuzdur. O yüzden yine göz kararı malzemeleri verebileceğim yine. Hamurum da;

3 kaşık kadar yoğurt
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
tuz ve alabildiği kadar un
 var. Ancak daha sonra annemle konuştuğumda yumurta koymasan daha yumuşak olur, şeklinde bir öneri aldım. Benim ki de güzel oldu ama siz yapmaya kalkarsanız ve yumurtanız yoksa koymasanız da olurmuş yani:))

Hamurumu yoğurup, arasına peynir koyup kızgın yağda kızarttım. Ancak yine deneyimlerimden edindiğim bilgiye göre: içerisine yağsız peynir koymanızı tavsiye ederim. Benim peynirlerim kızartırken eridi biraz...Ama evi saran kızarmış peynir kokusu inanılmazdı bunu söylemezsem o mis kokuya haksızlık etmiş olurum;))

Bu arada eşim sağolsun her aşamada  fotoğraflarını çekti. Ben de buraya ekliyorum. Yapım aşamalarını da sizlerle paylaşmış oluyorum:))




4 yorum:

Sen Ne Dersin?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...