Sayfalar

1 Eylül 2012 Cumartesi

Annemin Tarifi: Nefis Acı Turşu



Ben öyle acı biberi de turşusunu da pek yiyemem. Ama çocukluğumdan beri çok sevdiğim bu lezzeti ilk defa kendim de yapmak istedim. Eşim acı bibere de turşusuna da bayılır. Bu eşsiz lezzeti ona da tattırmam lazım dedim. Sağolsun annem de yardımcı oldu kurmama. Dediğine göre 10 gün sonra yiyebilecekmişiz:) bakalım nasıl olacak...

Özellikle kışın tarhana çorbasının yanında nefis tüketilen bu turşunun içinde neler var öğrenmek ister misiniz?

Evet içerisinde kabukları soyulup kuşbaşı doğranmış domates, yıkanmış küçük acı biber, sarımsak, yine yıkanıp doğranmış maydanoz ve tuz var sadece. Hepsini bir kapta karıştırıp kavanozlara doldurduk. Yalnız bu turşuyu buzdolabında saklamanız gerekiyor. Yoksa köpürüp, bozuluyormuş. On gün sonra temiz kaşıkla tüketeceğiniz kadarını bir tabağa alıp, üzerine biraz zeytinyağı gezdirip servis yapabilirsiniz:) Nefis bir suyu oluyor ayrıca:) ekmek banıp ye yani;)

Kış gelmeden önce hazırlıklarım devam edecek:) Daha lutenitsa yapacağım:)


6 yorum:

  1. İştah açtırıcı nefis bir lezzet afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. ellerıne sağlık nefıs gorunuyor bende yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin de ellerinize sağlık:) afiyetle yersiniz inşallah..

      Sil
  3. Offf nede severim keşke olsada yesek dedim şimdi:)))Blogger annelerinden geld,m. banada beklerim keyfili sohbetler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 gün oldu ama daha açmadım. Ben de hevesle yiyeceğimiz günü bekliyorum:)

      Sil

Sen Ne Dersin?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...